Sukkel

ASR sukkel

sukkel nr.5268952

In 1994 wilde ik graag m’n hypotheek wat verhogen, o.a. om een verbouwing aan mijn huis te bekostigen. Dat was de aanleiding voor een gesprek met mijn “adviseur” Jan van de Hessenweg. Hij kwam al snel met het voorstel de overwaarde van mijn huis te gebruiken voor het veel belovende ABC Spaarplan. Het idee was om de helft van het beschikbare geld te gebruiken voor een éérste eenmalige storting. De rest verdween naar een spaardepot, vanuit dat depot werd een jaarlijkse storting geregeld.
In de gesprekken en de uiteindelijke offerte zijn diverse rendement-scenario’s genoemd.  En ja … “het kon natuurlijk tegenzitten” daarom is ook een rendement van “slechts” 8% opgenomen. Want … daar moet je rekening mee houden.

Gelukkig ben ik er in vergelijking met de vele andere woekerpolis-slachtoffers genadig vanaf gekomen. Het geld dat ik erin heb gestopt is na ruim 20 jaar retour ontvangen, ja zelfs ietsiepietsie méér. Maar het ooit voorgespiegelde rendement van 8% is er zeker niet gekomen.

Pissed

Na 20 jaar geduldig wachten is mijn beleggingsverzekering geëxpireerd. De afhandeling verliep uiterst traag en onzorgvuldig. Ik heb geen enkel vertrouwen in de, na lang wachten en veel heen-en-weer mailen, gepresenteerde eindcalculatie.  Het was me al lang duidelijk dat ik in 1994 een te gemakkelijke prooi ben geweest. Nú liggen de zaken echter anders. Ik verwacht van een bedrijf zoals A.S.R. dat lopende zaken correct, snel én zakelijk worden afgehandeld. Helaas is dat niet de ervaring, integendeel zelfs.
Ik ben behoorlijk pissed over de gang van zaken en over de manier waarop ik door ASR ben behandeld. Daarom deze website. Vanaf september 1994 heb ik elke snipper informatie over mijn ABC-spaarplan bewaard. Voor wie het lezen wil “Ter leering ende vermaeck”.

Voor m’n verzameling AMEV folders klik Folders.

Alle ellende van de laatste 20 jaar in chronologische volgorde klik Blog. De volgorde is iets anders dan gebruikelijk. De info van 1994 staat bovenaan en 2015 is de oudste pagina van het blog.

 

 


Reacties

  1. Volgend loopt mijn ASR Woekerpolis af. Bedankt voor je verhaal en de waarschuwing. Ik ga die zogenaamde klantenservice gelijk goed aanpakken. Ik wil dat ze direct met een eindcalculatie over de brug komen. Het is nogal belachelijk dat ze daar pas na 8 maanden mee komen.
    Bedankt ook voor de oude folders. Ik was ze kwijt. Nu herinner ik me ineens weer al die mooie verhalen van toen.

  2. Ik heb al verschillende malen contact gehad met ASR en tussenpersoon Reynen-Vermeer uit Tilburg. Er is in totaal voor 15,7% aan kosten ingehouden en door het hefboomeffect daardoor enorm veel rendement verloren. Omdat de koersen nu hoog staan zit er een klein rendement in afgezet tegen de kosten een schijntje.
    Op 1 juni 2017 verloopt mijn VIP polis van ASR en ik heb ze nu een laatste aanbod gedaan om te schikken. De 2205 euro die de tussenpersoon heeft gekregen is absurd en verder nooit kenbaar gemaakt. Deze polis valt onder de algemene voorwaarden VIP serie 102 en daar staat niets over beschreven.

Comments are closed.