Ga naar de inhoud

ASR klacht – Waar blijft de ABC uitbetaling??

    asr - utrechtMijn ABC Spaarplan zou, volgens afspraak, rond de 15e mei worden uitbetaald. Dat was zo’n 20 jaar geleden al aangekondigd en na de expiratie per 1-1-2015 kreeg ik nog eens twee brieven van ASR waarin dat werd bevestigd. De 19e mei had ik echter nog niets van ASR ontvangen. Geen brief, geen afrekening en zeker geen geld. Reden om eens te bellen met ASR klantenservice.

    Ik kreeg al snel te horen waar het probleem zat. De medewerker van klantenservice vertelde mij dat de opbrengst voorlopig NIET wordt overgemaakt. Volgens zijn zeggen had de RABO-bank niet gereageerd op de door ASR geschreven brieven. Hij adviseerde mij om zelf actie te ondernemen richting RABO.
    Blijkbaar is er door ASR gecorrespondeerd met RABO-bank over de expiratie van mijn beleggingsverzekering. Het is onzakelijk en onbehoorlijk om mij niet te informeren over deze
    correspondentie. Een cc’tje naar de klant, is dat zo moeilijk?
    Ik vind die gang van zaken onbegrijpelijk en uiterst onaangenaam. ASR zendt mij meerdere korte en geruststellende brieven ; “Uw uitkering zal worden overgemaakt”. Bij navraag blijkt later dat er NIETS gebeurt, volgens zeggen omdat er nog info van de RABO-bank ontbreekt.

    Ik was op dat moment erg boos. Direct heb ik al mijn klachten+vragen via het ASR klachtenformulier verzonden. De volgende ochtend vond ik een ontvangstbevestiging in m’n mailbox, plus de mededeling dat het 10 dagen ging duren 🙁

    ASR-klacht-expiratie-ABC-Spaarplan-.